Ale nie taki pierwszy z brzegu Opel Zafira OPC, tylko ten wzmocniony. Do 400 koni mechanicznych.
Kilka lat temu rodzina z modelu 2+1 lub 2+2 rozszerzyła się i przyszedł czas na coś większego? Sądziłeś, że marzenia o paskudnie mocnej dwulitrówce odpłynęły w siną dal? Jeżeli te pytania doskonale obrazują Twoją sytuację – mamy dobrą wiadomość! Z tym zagadnieniem postanowili zmierzyć się inżynierowie z firmy TurboZentrum. Po 18 latach od debiutu pod maskę drugiej generacji Opla Zafiry OPC może trafić wichura gwarantująca przeistoczenie jej w jeden z najszybszych autobusów na drodze.
Nikt nie potrzebował, mało kto pytał, ale ja zaczynam zbierać drobniaki
Jestem ogromnym fanem praktycznych samochodów. Minivan jako segment wymierający jest dla mnie nadal niemal idealnym kompromisem pomiędzy osobowym dostawczakiem, a zwykłym kombi. Zafira OPC, do pary z S-Maxem 2.5T stanowią mój niekwestionowany obiekt zainteresowań. Zdarza mi się załadować posiadane obecnie kombi po dach, ale jednocześnie lubię jak pod maską mojego samochodu rozkręca się konkretna turbina. Jeśli Twoje preferencje są tożsame – TurboZentrum spełni Twoje oczekiwania z nawiązką.
Opel Zafira B OPC może zyskać turbinę rozkręcająca znane i lubiane Z20LEH do nieskromnych 400 KM
A to wszystko w cenie 1844 euro, czyli mniej więcej 8500 zł. Zestaw jaki wówczas dostajemy jest zoptymalizowany pod kątem seryjnego układu dolotowego i wydechowego wspomnianej jednostki. W wyniku takiego działania wypłaszczeniu uległa krzywa momentu obrotowego, a turbina może kręcić się z mniejszą prędkością. Całkiem prawdopodobne, że wpływa to na przedłużenie trwałości tego komponentu. Taki sam zestaw możemy zastosować pod maską Astry H, oczywiście również w wersji OPC. Jeśli jednak czterysta koni w „ośce” powoduje Twój lekki niepokój, a od swojej Zafiry OPC oczekiwałbyś nieco więcej, ale nie aż tyle wrażeń – TurboZentrum przygotowało także pakiet Stage 1 w cenie 1398 euro.
Jeśli jeszcze nie czujesz się do końca przekonany, przypomnij sobie następne generacje Zafiry. Zafira C w swojej „najgorętszej” wersji ma 192 KM. Nie jest to wartość, której należy się wstydzić, ale tankowanie z czarnego dystrybutora może stanowić delikatny zgrzyt. I na tym w zasadzie należy skończyć wywód o Zafirze, jej kolejna odsłona powinna być rozpatrywana w zupełnie innych kategoriach. Wciąż jednak na parkingu stoi Twoje ostatnie OPC. Teraz tylko przekonać żonę…

